Міносвіти дезінформує ЗМІ та громадськість

 
 

Міносвіти дезінформує ЗМІ та громадськість

Прес-служба МОНМС стверджує: “підстав для мітингів студентів немає” (див. Урядовий портал, 24.05.11).



Прес-служба Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (МОНМС) стверджує: “підстав для мітингів студентів немає” (див. Урядовий портал, 24.05.11).

Вимушені заявити, що повідомлення прес-служби МОНМС насправді дезінформує ЗМІ та громадськість.

 

В МОНМС заявляють, ніби “усі 9 пропозицій” студентських та молодіжних організацій, які протестували проти попередніх варіантів законопроекту “Про вищу освіту”, “враховано” у міністерському проекті Закону. Дана інформація не відповідає дійсності. Оскільки лише 2,5 наших пропозицій були враховані Міністерством.

Що кажуть у МОНМС про свій законопроект і як воно є насправді

  • «передбачає незмінну плату протягом усього терміну навчання для студентів-контрактників (стаття 67)»

Дана інформація не відповідає дійсності. Оскільки насправді міністерський проект Закону передбачає можливість збільшення плати за навчання студентів-контрактників у будь-який час на будь-яку суму.

По-перше, міністерське формулювання дозволить ВНЗ прописувати договір про плату за навчання так, щоб він був або короткостроковим, або вимагати підписати «додатковий договір». По-друге, формулювання з тієї ж ст. 67 “розмір плати за весь строк навчання… встановлюється у договорі…” не є імперативним (обов’язковим), не є обов’язковим до виконання. Тому договір, де встановлено розмір плати лише за, наприклад, чверть строку навчання, насправді не суперечить “законопроекту Табачника”. Так само, формулювання “з урахуванням” саме по собі також не є імперативним. Тобто до індексу інфляції цілком в рамках “законопроекту Табачника” у контракт зможе додатись ще щось – якийсь законодавчо нерегламентований ректорський “ікс”.

  • «гарантовані державою стипендії на рівні прожиткового мінімуму (стаття 56)»

В цій же статті далі вказано, що розмір стипендії і можливість її отримання визначається Кабміном. Тобто, стипендії, можливо, підвищать до прожиткового мінімуму, але їх отримуватиме тільки не­велика частина студентів, а середній бал «4» перестане бути гарантією отри­мання стипендії.

  • «гарантовану державою практику в Україні та можливість стажування за кордоном (стаття 46)»
  • «прирівняння диплому спеціаліста до диплому магістра (розділ 13)»;
  • «введення європейських рівнів освіти, що забезпечить спрощення стажування за кордоном  (стаття 7)»;

Подібні гарантії є декларативними. Механізми впровадження «гарантованої практики» відсутні. «Можливість» же не може бути «гарантованою». Законопроект не враховує європейських стандартів навчання: ЄКТС, PhD. А отже, український диплом і надалі не буде визнаватись за кордоном. Формальні «прирівнювання» та «перейменування» не впливають на зміст і якість навчання.

  • «обмеження двома термінами перебування на посаді керівника вищого навчального закладу (стаття 38)»

За відсутності реальної автономії університету таке обмеження суттєво не впливає на демократизацію вишів. Міністерство повністю зберігає «васалітетні» умови існування університетів, за яких ректори мають сидіти «тихо» і за це отримувати можливість «дерибанити» гроші.

  • «обов’язкове фінансування діяльності органів студентського самоврядування (стаття 37)»

Ця норма є і в чинному Законі. Зате за новим проектом Закону признача­ти проректора та заступника декана з роботи зі студентами буде одноосібно адміністрація вишу без будь-якого погодження зі студентами. Це фактично знищить студентське самоврядування.

  • «державне замовлення на рівні 51% (стаття 22)»

Цей відсоток стосується співвідношення із кількістю студентів платної форми навчання. Проте небезпека тотального скорочення державного замовлення (разом зі скороченням місць для контрактників) лишається.

  • «вільний вибір навчальних дисциплін в рамках освітньо-кваліфікаційних характеристик (стаття 55)»

Зміст освіти визначає Міністерство. Викладачам та студентам будуть казати, що саме вчити і що саме досліджувати на курсах (стаття 14). Також МОНМС встановлюватиме чіткий перелік спеціальностей та унеможливить появу міждисциплінарних програм (стаття 13).

Отже, всупереч перемовинам з дієвими студентськими та молодіжними організаціями, проект МОНМС продовжує суттєво дискримінувати абітурієнтів, студентів, викладачів.

 

Окрім того, за цим законопроектом та супутніми листами й розпорядженнями  МОНМСу

 

  • Після закінчення вишу студенти державної форми навчання будуть зобов’язані відпрацьовувати свою “безкоштовну” освіту там, де їм скажуть.
  • Вартість проживання у гуртожитках буде визначатись адміністрацією ВНЗ без будь-якого зв’язку з розміром стипендії студента.
  • Відрахувати з ВНЗ, згідно з цим законопроектом, можна буде через неви­значений в проекті Закону термін – “академічний плагіат”.
  • Абітурієнтів очікує повернення вступних іспитів і врахування середнього балу атес­тату замість ЗНО, як єдиної об’єктивної можливості оцінити їхні знання. Це поверне корупцію у школи та виші, призведе до повернення часів, коли рівень абітурієнта визначався не його знаннями, а кількістю грошей у гаманці його батьків.
  • Новий законопроект не містить норми про максимальне навантаження ви­кладачів. Тепер максимальна кількість годин для викладання буде визнача­тися Кабінетом міністрів, що може призвести до збільшення навантаження для українських викладачів вишів, які й так у порівнянні з європейськими ко­легами завалені викладацькою діяльністю. За таких умов будь-яка науково-дослідницька діяльність в університетах стає неможливою, бо на неї баналь­но не залишається часу.
  • Більш того, вчені звання та ступені й надалі буде одноосібно затверджувати МОНМС, що повністю суперечить декларованому курсу на європеїзацію ви­щої освіти.

 Тому ми вимагаємо:

 

1. Відхилити законопроект “Про вищу освіту” в якому не враховані інтереси студентів та викладачів у повній мірі.

2. Зберегти принцип надання стипендій та підвищити їх до прожиткового мінімуму. До виконання цієї вимоги заморозити будь-яке підвищення платні за проживання в гуртожитках.

3. Зменшити існуюче навчальне навантаження на викладачів та ввести повноцінну оплату та заохочення наукового компоненту їх діяльності.

4. Надати реальну автономію вишам.

5. Припинити тиск на органи студентського самоврядування.

6. Звільнити некомпетентне керівництво МОНМСу.

Реформ немає і не буде



Создан 25 мая 2011



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником